Jury Konkursu Głównego 47. LLF 2018 – konkurs filmów fabularnych


Stanisław Janicki

Pisarz, krytyk i historyk filmu, reżyser, scenarzysta. Ukończył dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim, zdobył także tytuł doktora nauk humanistycznych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Autor licznych książek dotyczących kina, m.in. Polscy twórcy filmowi (1962), Film polski od A do Z (1972), Film japoński (1982), W starym polskim kinie (1985), jako dziennikarz publikował m.in. w „Kinie” i „Filmie”. Szerokiej publiczności znany z programu „W starym kinie”, który prowadził dla Telewizji Polskiej przez 32 lata.

Jest reżyserem i scenarzystą takich filmów jak Kruk (1976), Sąd nad braćmi polskimi (1984) oraz dokumentalnych Sen o Kurozwękach (1974), Cienie czasu (1975), Kontrefekty Króla Jegomości (1983) czy Za winy niepopełnione – Eugeniusz Bodo (1997).

Od 1983 roku jest wykładowcą Wydziału RiTV Uniwersytetu Śląskiego, kieruje również Szkołą Mediów Bielskiej Wyższej Szkoły Biznesu i Informatyki. Został odznaczony Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” oraz Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Radosław Piwowarski

Reżyser, scenarzysta.

Absolwent Wydziału Reżyserii PWSTiF w Łodzi. Zrealizował 8 filmów fabularnych, w tym najbardziej znane to ‘Yesterday” (1985) „Pociąg do Hollywood” (1987) „Kochankowie mojej Mamy”, „Kolejność uczuć”, Królowa Chmur (2004).

Jest autorem seriali „Jan Serce”, „Place lizać”. „Stacyjka”. Twórca gwiazd – min. Katarzyna. Figura, Maria Seweryn, Anna Przybylska, Krystyna Feldman i wielu innych.

Obecnie prowadzi zajęcia z reżyserii w Warszawskiej Szkole Filmowej.

Michał Rosa

Reżyser filmowy, scenarzysta i pedagog WRiTV UŚ w Katowicach. Ukończył architekturę na Politechnice Gliwickiej i reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego.

Zrealizował siedem nagradzanych w kraju i na świecie filmów fabularnych : „Gorący czwartek” (1994), „Farba” (1997) „Cisza” (2001), „Co słonko widziało”(2006), „Rysa” (2008), „Szczęście świata”(2016).

Magdalena Schejbal

Od czwartej klasy szkoły podstawowej współpracowała przy programie młodzieżowym, „Truskawkowe Studio”, gdzie występowała przez sześć lat. Przy serialu dla telewizji edukacyjnej „Ja i moje życie” współpracowała z Małgorzatą Potocką. Później zdecydowała się studiować socjologię, z której zrezygnowała na rzecz aktorstwa.

Pracę w filmie rozpoczęła od roli Jagody w „Głośniej od bomb” Przemysława Wojcieszka i właśnie za rolę w tym obrazie otrzymała nagrodę za debiut aktorski na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Rok później w filmie „Superprodukcja” w reż. Juliusza Machulskiego, zagrała jedną z głównych ról – dziennikarkę Marysię Melską, którą zdesperowany Yanek Drzazga prosi o pomoc w napisaniu scenariusza do tytułowej superprodukcji. W trakcie studiów w szkole teatralnej we Wrocławiu, którą ukończyła w 2005 roku, gościnnie pojawiła się w serialu Kasia i Tomek i zagrała epizod w Fali zbrodni. Popularność przyniosła jej rola podkomisarz Basi Storosz w serialu Kryminalni.

W teatrze zadebiutowała w 2003. Wystąpiła w adaptacji powieści Doroty Masłowskiej „Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną”, którą wystawił Teatr Wybrzeże. Była także asystentką reżysera tego spektaklu. W 2006 wystąpiła w stołecznym Teatrze na Woli w sztuce „Król Lear” w reż. Andrieja Konczałowskiego, w którym zagrała Kordelię, najmłodszą córkę Leara, granego przez Daniela Olbrychskiego. W 2008 została aktorką Teatru Ateneum im. Stefana Jaracza w Warszawie.

W 2010 stacja Polsat rozpoczęła emisję serialu Szpilki na Giewoncie, w którym Magdalena Schejbal zagrała główną bohaterkę Ewę Drawską. Za tę rolę Schejbal otrzymała nominację do nagrody Telekamery 2011 w kategorii Aktorka, a także nagrodzona została w plebiscycie Róże Gali.
W 2010 otrzymała główną Nagrodę aktorską na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za rolę w spektaklu Teatru Telewizji „W roli Boga”.

Piotr Śmiałowski

Doktor nauk humanistycznych UJ, filmoznawca i dziennikarz filmowy. Stały współpracownik miesięcznika „Kino”, portalu Fototeka Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego oraz Nowych Horyzontów Edukacji Filmowej. Swoje teksty publikuje także w „Images”, „Pleografie” i „Ekranach”.

Specjalizuje się w historii polskiego filmu. Przeprowadził ponad sto wywiadów z twórcami rodzimej kinematografii. Autor monografii „Tadeusz Janczar. Zawód: aktor” oraz wywiadu rzeki z reżyserem Tadeuszem Chmielewskim „Jak rozpętałem polską komedię filmową”. Współautor książki „Być jak Cybulski?”, będącej zbiorem rozmów z laureatami Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego.

Może Ci się również spodoba