Jury Konkursu Krótkich Filmów Fabularnych 53. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2024 w składzie: Michał Toczek, Jakub Armata i Gediminas Jankauskas po obejrzeniu 20 krótkich filmów fabularnych postanowiło przyznać następujące nagrody:
Wyróżnienie dla filmu Pierwszy taniec w chmurach Michała Mieszczyka za wiarygodny portret naturalistycznego świata z promykiem nadziei.
Wyróżnienie dla filmu W pobliżu / Nablízku Moniki Mahútovej za stworzenie przejmującej opowieści o czystym uczuciu w świecie pozbawionym perspektyw.
Wyróżnienie dla filmu Metaliczny posmak / Металевий Присмак Ivana Krupenikova za wykreowanie fizycznego wręcz poczucia strachu, izolacji, lęku i przejmujący obraz wojny bez wojny.
Nagrodę Brązowego Grona dla filmu Pod wiatr / Széllel szemben Flóry Chilton za powiew świeżej aktorskiej energii i wykorzystanie konwencji kina drogi do opowiedzenia o trudnym temacie.
Nagrodę Srebrnego Grona dla filmu Grajdło Leny Jaworskiej za precyzyjną reżyserię, czułość w portretowaniu dojrzewania w świecie z pogranicza realizmu i magii.
Nagrodę Złotego Grona dla filmu Przez ciebie, po tobie Jędrzeja Gorskiego za przedstawienie za pomocą prostych środków wzruszającej aczkolwiek skomplikowanej relacji między ojcem a synem.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/07/0080-Konkurs-filmow-fabularnych-2023-2.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/07/0080-Konkurs-filmow-fabularnych-2023-2.png
Na ten werdykt zawsze czekamy w największym napięciu – Jury Konkursu Głównego 52. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2023 w składzie: Andrzej Jakimowski – przewodniczący, Adrianna Prodeus, Paweł Łoziński, Zbigniew Zamachowski i Ryszard Brylski po obejrzeniu 15 filmów fabularnych postanowiło przyznać następujące nagrody:
Nagroda Organizatorów im. Juliusza Burskiego
dla filmu Sześć tygodni / Hat hét Noemi Veroniki Szakonyi
Nagrodę Brązowego Grona
dla filmu Dziewiąty krok / 9-tas Zingsnis Irmy Puzauskaite
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/07/0060-Konkurs-krotkich-filmow-fabularnych-2023.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/07/0060-Konkurs-krotkich-filmow-fabularnych-2023.png
Prezentujemy pierwsze wyniki konkursowe 52. Lubuskiego Lata Filmowego w dziedzinie istotnej dla młodych, często debiutujących twórców – w konkursie krótkich filmów fabularnych.
O Złote Grono ubiegało się 20 filmów. Oceniali je jurorzy: Gabriela Muskała, Jarosław Grzechowiak i Gediminas Jankauskas, przyzna jąc następujące nagrody:
Wyróżnienie dla filmu „Diabeł” Jana Bujnowskiego
za zdjęcia i technikę filmową oraz wierność tradycyjnej i nieprzemijającej taśmie 16 mm.
Wyróżnienie dla Doroty Pomykały i Doroty Stalińskiej oraz Magdaleny Prosuł i Anity Szepelskiej
za różne pokoleniowo, a tak samo hipnotyczne i przejmujące duety aktorek w filmach „Moje Stare” i „Alkibiades”.
Nagrodę Brązowego Grona
dla filmu „Kraina ciszy / Ticho na poli” Stefánii Lovasovej
za znakomite rozwiązania dramaturgiczne oraz wskazanie, w jaki sposób problemy społeczne wpływają na życie i uczucia dzieci.
Nagrodę Srebrnego Grona
dla filmu „Piękna łąka kwietna” Emi Buchwald
za nomen omen pięknie opowiedziany dramat rodzinny, ze szczególnym uwzględnieniem roli Andrzeja Kłaka, który w niezwykle prawdziwy, subtelny i przejmujący sposób ukazał determinację ojca w walce o obecność w życiu córki oraz o własną godność.
Nagrodę Złotego Grona
dla filmu „Być kimś” Michała Toczka
za doskonały i skończony w każdym aspekcie film oraz znakomitą opowieść, która łącząc komedię z dramatem wspaniale opowiada o wpływie niezwykłej historii na zwykłego człowieka.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/04/regulamin-llf-2023-940x529.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/04/regulamin-llf-2023-940x529.png
REGULAMIN 53. LUBUSKIEGO LATA FILMOWEGO – ŁAGÓW 2024
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Organizatorem Lubuskiego Lata Filmowego jest Klub Kultury Filmowej w Zielonej Górze, ul. Kazimierza Wielkiego 21, 65-047 Zielona Góra (zwany w dalszej części Organizatorem)
53. edycja Lubuskiego Lata Filmowego (zwana w dalszej części Festiwalem) odbywa się w dniach 23 – 30 czerwca 2024 r. w Łagowie Lubuskim.
Celem Festiwalu jest popularyzacja sztuki filmowej, a także wyróżnienie najlepszych filmów oraz ich twórców. Festiwal stanowi forum wymiany poglądów i doświadczeń, służy rozszerzeniu współpracy pomiędzy poszczególnymi krajami w dziedzinie twórczości filmowej.
Na program Festiwalu składają się: pokazy specjalne, konferencje prasowe, spotkania twórców z publicznością, seminaria, spotkania edukacyjne, imprezy towarzyszące.
Festiwal ma charakter konkursu filmów z krajów Europy Środkowej i Wschodniej połączonym z przeglądem różnych kinematografii światowych, ze szczególnym uwzględnieniem krajów środkowoeuropejskich. W ramach Festiwalu organizowane są następujące Konkursy:
Konkursu Filmów Fabularnych;
Konkurs Filmów Dokumentalnych;
Konkurs Krótkich Filmów Fabularnych.
Festiwal ma charakter międzynarodowy.
Pracami związanymi z przygotowaniem i przebiegiem Lubuskiego Lata Filmowego, kieruje Biuro Organizacyjne powołane przez Organizatora.
§2 ZGŁASZANIE I SELEKCJA FILMÓW
Filmy do udziału w Festiwalu mogą zgłaszać osoby fizyczne lub prawne, które posiadają prawo do dysponowania zgłaszanym filmem lub które otrzymały zgodę od osoby posiadającej to prawo.
Zgłaszający jest zobowiązany dostarczyć Organizatorowi następujące materiały selekcyjne:
Wypełnioną kartę zgłoszeniową;
Kopię podglądową filmu w formie screenera online (np. Vimeo, YouTube, itp.). Wszystkie kopie muszą posiadać napisy angielskie lub polskie, jeśli film jest w języku innym niż polskim. Link do screenera zgłoszonego filmu powinien być aktywny do 2 lipca 2024 roku na wewnętrzne potrzeby Festiwalu. W czasie trwania selekcji hasła do linków nie mogą być zmieniane. Linki wymagające pobrania plików (np. WeTransfer, MyAirBridge itp.) nie będą akceptowane;
Listę dialogową w języku angielskim oraz polskim zawierającą time code;
Fotosy filmu (min. 3, pliki typu .tiff lub .jpg, minimum 1920 pikseli na dłuższym boku, 300 dpi);
Portret reżysera / reżyserów (pliki typu .tiff lub .jpg, minimum 1920 pikseli na dłuższym boku, 300 dpi);
Wypełnioną kartę zgłoszeniową oraz kopię podglądową filmu (dane dostępu do screenera) należy przesłać na adres: llf@llf.pldo 30 KWIETNIA 2024 r.
Warunkiem dopuszczenia do selekcji jest terminowe przesłanie kompletu wymaganych materiałów selekcyjnych wymienionych w pkt. 2.
Do selekcji można zgłosić nie więcej niż 2 filmy tego samego reżysera/reżyserki.
Organizator nie pobiera opłaty za zgłoszenie filmu do Konkursów.
Selekcja konkursowa: filmy do konkursu wybierane są przez Organizatora Festiwalu w konsultacji z Zespołem Selekcyjnym.
Sekcja pozakonkursowa: Spośród filmów zgłoszonych do selekcji, Organizator może wybrać filmy do cykli pozakonkursowych.
Lista filmów wybranych do konkursów i cykli pozakonkursowych umieszczona zostanie na stronie www.llf.pl tuż po zakończeniu selekcji.
W 2024 roku, aż do odwołania, Festiwal zastrzega sobie prawo do nie wybierania filmów z Federacji Rosyjskiej.
Zgłoszenie filmu do selekcji oznacza akceptację warunków niniejszego regulaminu.
§3 WARUNKI DLA POSZCZEGÓLNYCH KONKURSÓW
Konkurs Filmów Fabularnych: do procesu selekcji można zgłaszać pełnometrażowe filmy fabularne o czasie trwania powyżej 60 min, które są przeznaczone do dystrybucji kinowej, telewizyjnej, na platformach VOD lub festiwalowej. Do udziału w Konkursie Filmów Fabularnych nie zostaną dopuszczone filmy:
Wyprodukowane przed 1 stycznia 2023 roku;
Zrealizowane przy udziale organizatorów, komisji kwalifikacyjnej, bądź jury.
Konkurs Filmów Dokumentalnych: do procesu selekcji można zgłaszać filmy dokumentalne, które stanowią odrębną całość artystyczną i których czas trwania jest dłuższy niż 60 minut. Do udziału w Konkursie Filmów Dokumentalnych nie zostaną dopuszczone filmy:
Wyprodukowane przed 1 stycznia 2023 roku;
Zrealizowane przy udziale organizatorów, komisji kwalifikacyjnej, bądź jury.
Konkurs Krótkich Filmów Fabularnych: do procesu selekcji można zgłaszać krótkometrażowe filmy fabularne o czasie trwania do 30 minut. Do udziału w Konkursie Krótkich Filmów Fabularnych nie zostaną dopuszczone filmy:
Wyprodukowane przed 1 stycznia 2023 roku;
Zrealizowane przy udziale organizatorów, komisji kwalifikacyjnej, bądź jury.
Filmy włączone do Konkursu zostaną zaprezentowane w ramach Festiwalu na pokazie dla publiczności oraz międzynarodowego Jury.
Wszelkich dodatkowych informacji udziela Biuro Organizacyjne Festiwalu: Klub Kultury Filmowej, ul. Kazimierza Wielkiego 21, 65-047 Zielona góra, e-mail: llf@llf.pl.
§4 POKAZY FESTIWALOWE
Pokazy festiwalowe odbędą się w dniach od 23 do 30 czerwca 2024 roku w Łagowie Lubuskim.
Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu filmu do pokazów festiwalowych oraz zaakceptowaniu jej przez właściciela praw, Zgłaszający jest zobowiązany do dostarczenia Organizatorowi kopii filmowej w dwóch wersjach projekcyjnych:
Format DCP. Kopia powinna być zgodna ze specyfikacją techniczną przesłaną przez Organizatora;
Format .mp4 zakodowane kodekiem h.264/h.265 lub podobnym, w rozdzielczości min. Full HD.
Wszystkie kopie pokazowe muszą posiadać napisy angielskie lub polskie, jeśli film jest w języku innym niż polski lub angielski. W momencie zgłaszania do selekcji Zgłaszający powinien zarezerwować kopię dla Organizatora na czas trwania Festiwalu.
Kopie pokazowe powinny zostać wysłane w terminie do dwóch tygodni po ogłoszeniu listy filmów konkursowych na adres: Klub Kultury Filmowej, ul. Kazimierza Wielkiego 21, 65-047 Zielona Góra lub za pomocą transferu online na adres: llf@llf.pl.
Koszty transportu kopii pokazowych, jak również wszelkie opłaty przewozowe, ponosi Zgłaszający.
Zgłaszający jest odpowiedzialny za wszelkie opłaty celne poza terytorium Polski. Festiwal nie pokrywa opłat celnych poza terytorium Polski. Zgłaszający zobowiązany jest do przestrzegania przepisów celnych związanych z transportem filmów.
Kopie pokazowe zwracane będą na koszt Organizatora w terminie jednego miesiąca od daty zakończenia Festiwalu na adres podany przez Zgłaszającego. O ewentualnych zmianach adresu zwrotnego Organizator powinien być powiadomiony niezwłocznie.
§5 NAGRODY
Nagrody regulaminowe przyznaje Międzynarodowe Jury. Przewodniczących i członków Jury powołuje Organizator Festiwalu.
Obrady Jury mają charakter zamknięty i mogą odbywać się w formie zdalnej. Decyzje Jury są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
Ustala się następujące nagrody regulaminowe w kategorii filmu fabularnego: „Złote Grono”, „Srebrne Grono”, „Brązowe Grono”, nagroda organizatorów im. J. Burskiego.
Ustala się następującą nagrody regulaminowe w kategorii filmu dokumentalnego: „Złote Grono”, „Srebrne Grono”, „Brązowe Grono”.
Ustala się następujące nagrody regulaminowe w kategorii krótki film fabularny: „Złote Grono”, „Srebrne Grono”, „Brązowe Grono”.
Inne nagrody (pozaregulaminowe) fundowane przez osoby prywatne, instytucje i organizacje mogą być wręczane po uzgodnieniu z Organizatorem.
Wysokość nagród ujętych w pkt. 2 do 4 ustala Organizator Festiwalu.
Werdykt Jury i pozostałe decyzje dotyczące nagród zostaną ogłoszone podczas oficjalnego zakończenia Festiwalu. Lista nagrodzonych zostanie również opublikowana na stronie internetowej Festiwalu: www.llf.pl
Każdy nagrodzony film zostanie uhonorowany statuetką i nagrodą finansową.
Osoby wyróżnione niebędące na festiwalu otrzymują nagrodę finansową i statuetkę przesłane drogą pocztową / kurierem.
Nagrody finansowe będą wypłacane wyłącznie reżyserom/reżyserkom nagrodzonych filmów na podstawie umów z laureatami/laureatkami w formie przelewu na konto bankowe podane w umowie w kwocie uwzględniającej wymagane polskim prawem potrącenia podatkowe.
Organizator zastrzega sobie prawo do dodania lub zmiany kategorii przyznawanych nagród.
§6 GOŚCIE
Biuro Organizacyjne zaprasza wybranych członków ekip realizatorów filmów i pokrywa koszty ich pobytu na Lubuskim Lecie Filmowym.
O zaproszeniu osób ujętych w pkt. 1 decyduje Organizator Festiwalu.
Realizatorzy filmów konkursowych przedstawiają swój film, uczestniczą w spotkaniu z publicznością i mediami.
Do udziału w 53. Lubuskim Lecie Filmowym – Łagów 2024 zaprasza się: ekipy realizatorów filmów konkursowych, wybitnych twórców i realizatorów filmowych pracujących w kraju i za granicą, przedstawicieli prasy, radia i telewizji, dystrybutorów i organizatorów różnych form upowszechniania sztuki filmowej w kraju i za granicą, zagranicznych producentów, dystrybutorów i dziennikarzy.
§7 PRAWA AUTORSKIE
Zasady zaprezentowania filmu na Festiwalu określa niniejszy Regulamin. Wszelkie materiały promocyjne mają jedynie charakter informacyjny.
Osoba zgłaszająca film ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność z prawdą danych umieszczonych w formularzu zgłoszenia filmu. Podanie nieprawdziwych lub niepełnych danych osobowych, bądź też nie podanie ich w ogóle, powoduje wykluczenie z udziału w Festiwalu.
Prawa autorskie filmu zgłaszanego do konkursu nie mogą być w żaden sposób ograniczone ani naruszać praw autorskich i dóbr osobistych osób trzecich.
W przypadku zgłoszenia do udziału w Festiwalu filmu naruszającego prawa autorskie lub dobra osobiste osób trzecich, osoba zgłaszająca film pokryje wszelkie koszty obsługi prawnej wynikającej z ewentualnych roszczeń o naruszenie praw osób trzecich, a także koszty kar i odszkodowań nałożonych z tego tytułu.
Zgłaszający wyraża zgodę na publikację informacji o filmie na stronie internetowej festiwalu, w mediach społecznościowych, w oficjalnych drukach i materiałach prasowych oraz innych kanałach promocyjnych festiwalu.
Organizatorzy w celach promocyjnych mogą udostępnić mediom, stacjom telewizyjnym oraz partnerskim portalom internetowym materiały do filmu, w tym zdjęcia, zwiastun (trailer) lub fragmenty filmu przesłane przez właściciela praw do filmu na warunkach określonych w panelu filmu (formularz online).
Organizator zastrzega sobie prawo do emisji konkursowych filmów po Festiwalu na publicznych pokazach na terenie województwa lubuskiego, podczas retrospektyw festiwalu w całej Polsce, a także poza granicami RP na międzynarodowych festiwalach filmowych
§8 RODO
Administratorem danych osobowych zbieranych od twórców filmowych i zwycięzców jest Stowarzyszenie Klub Kultury Filmowej , ul. Kazimierza Wielkiego 21, 65-047 Zielona Góra. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: llf@llf.pl
Dane osobowe zgłaszającego film do konkursu i osoby nagrodzonej finansowo będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia konkursów, w celach podatkowych (dotyczy laureatów konkursów) – jeżeli występują obowiązki podatkowe, a także w celach marketingowych.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do zgłoszenia filmów do konkursów.
Uczestnikom konkursów, którzy podają dane osobowe przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa przysługuje prawo do:
sprostowania danych;
usunięcia danych;
ograniczenia przetwarzania danych;
przenoszenia danych;
wniesienia sprzeciwu;
cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Organizator będzie zbierał od uczestników następujące dane:
imię i nazwisko;
adres e-mail;
adres korespondencyjny;
numer telefonu;
wizerunek.
Organizator będzie zbierał ponadto od zwycięzcy następujące dane:
prawidłowy identyfikator podatkowy (NIP lub PESEL);
nazwa i adres właściwego urzędu skarbowego;
numer konta (do przekazania nagrody pieniężnej).
Uczestnikom konkursu przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
Uczestnik konkursu zezwala na wykorzystanie jego imienia i nazwiska w celu informowania na stronie festiwalu (także w mediach tradycyjnych i społecznościowych) o wynikach konkursu.
Organizator oświadcza, iż dane uczestników konkursu nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.
Dane uczestników konkursu nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym z wyjątkiem przepisów przewidzianych przepisami prawa oraz podmiotom, z którymi Organizator posiada zawarte odpowiednie umowy.
Dane uczestników konkursu będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych celów.
Organizator stosuje środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną zabezpieczenia powierzonych danych osobowych. Organizator wdrożył odpowiednie środki aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku z uwzględnieniem stanu wiedzy technicznej, kosztu wdrożenia oraz charakteru, zakresu, celu i kontekstu przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Organizator w szczególności uwzględnia ryzyko wiążące się z przetwarzaniem danych wynikające z:
przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia;
nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych;
przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.
Uczestnik Konkursu poprzez zgłoszenie filmu akceptuje jednocześnie postanowienia niniejszego Regulaminu jak również wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w doraźnej bazie danych Organizatora oraz na ich przetwarzanie przez Organizatora wyłącznie w celach związanych z organizacją konkursu, w zakresie koniecznym do jego prawidłowego przeprowadzenia.
W przypadku zgłaszania do konkursu osób trzecich, zgłaszający oświadcza, że poinformował osoby zgłaszane o przetwarzaniu danych przez Organizatora zgodnie z niniejszym Regulaminem.
§9POSTANOWIENIE KOŃCZĄCE
Osoba zgłaszająca film oświadcza, że nie będzie sobie rościć prawa do wynagrodzenia z tytułu projekcji zgłoszonego przez siebie filmu podczas trwania Festiwalu, retrospektyw z nim związanych oraz za wykorzystanie przez Organizatora fragmentów filmu w celach promocyjnych.
Osoba, która zgłosiła swój film wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb promowania filmu na stronach internetowych i w mediach w ramach Festiwalu (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, DZ.U. Nr 133, poz. 883). Osoby oświadczają także, że zostały poinformowane, że podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny oraz, że przysługuje im prawo wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawienia.
Dane kontaktowe osób zgłaszających film, służą jedynie do celów związanych z organizacją Festiwalu i pozostają do wyłącznej wiadomości organizatorów.
Zgłoszenie filmu do udziału w Konkursie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
Organizator może odmówić przyjęcia filmu do Konkursu lub wycofać go z Konkursu, jeżeli ujawnią się jakiekolwiek okoliczności uchybiające niniejszemu Regulaminowi.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decyzje ostateczne podejmuje Organizator Festiwalu.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/03/zglos_film_llf-940x529.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2023/03/zglos_film_llf-940x529.png
Rozpoczynamy przyjmowanie zgłoszeń filmów na 52. Lubuskie Lato Filmowe!
KARTA ZGŁOSZENIA FILMU
Poniżej zamieszczona jest karta zgłoszenia filmu do festiwalu Lubuskie Lato Filmowe. Poprzez przesłanie tego dokumentu, zgłaszający film akceptuje zasady i przepisy festiwalu, jakie podano na stronie internetowej festiwalu (www.llf.pl) oraz w poniższym zgłoszeniu filmu. Wypełnioną kartę zgłoszeniową oraz kopię podglądową filmu (dane dostępu do screenera) należy przesłać na adres: llf@llf.pl
Decyzja o pokazaniu filmu podczas festiwalu i wybór sekcji, w której film zostanie przedstawiony, należy do Zespołu Selekcyjnego.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/07/IMG_4484-2-900x600.jpg90060054. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/07/IMG_4484-2-900x600.jpg
Oleg Sencow nagrodzony Złotym Gronem w konkursie głównym 51. Lubuskiego Lata Filmowego za fabularny film „Nosorożec”. Ukraiński reżyser nie mógł odebrać nagrody, bo walczy akurat w Donbasie. Przysłał organizatorom wzruszający film z podziękowaniami z wojennych okopów.
W kategorii filmów dokumentalnych zwyciężył Paweł Łoziński i jego „Film balkonowy”. W konkursie krótkich filmów fabularnych jury festiwalu nagrodziło Złotym Gronem Węgra Olivéra Rudolfa za film „Fonica M-120”.
Tegoroczna nagroda im. Andrzeja Milczarkiewicza, ufundowana przez przyjaciół Lubuskiego Lata Filmowego, trafiła do dwojga białoruskich twórców: Volhy Dashuk i Victora Asliuka.
Najbardziej wymownym znakiem płynącym z tegorocznego, właśnie zakończonego 51. Lubuskiego Lata Filmowego, jest Złote Grono głównego konkursu LLF, konkursu filmów fabularnych, dla Olega Sensowa, ukraińskiego reżysera i jego filmu „Nosorożec” oraz nagroda im. Andrzeja Milczarkiewicza dla dwojga białoruskich reżyserów Volhy Dashuk i Victora Asliuka, których filmy – po latach przerwy – pojawiły się w festiwalowym programie.
To wymowny znak, że wbrew niesprzyjającym okolicznościom Lubuskie Lato Filmowe chce utrzymać kontakt z twórcami ze wschodniej Europy. I choć tworzyć jest im coraz trudniej, warto wierzyć, że nadejdzie czas, gdy się to zmieni. Że wróci normalność.
O Olegu Sencowie, nagrodzonym w Łagowie w 2010 roku reżyserze, organizatorzy Lubuskiego Lata Filmowego wspominali w latach 2014-2019, apelując co roku podczas festiwalu o jego uwolnienie z rosyjskiego łagru.
– Gdy w końcu uwolnienie stało się faktem, w naszej radości, nigdy nie zakładaliśmy, że niebawem przyjdzie nam oglądać Olega w jeszcze innych – wojennych, frontowych, okolicznościach. Bo teraz Oleg walczy o swoją ojczyznę – mówi jeden z organizatorów festiwalu Grzegorz Potęga.
Oleg Sencow nie mógł osobiście odebrać nagrody. Bierze właśnie udział w walkach w Donbasie. Przysłał z frontu film z podziękowaniami.
– Jestem scenarzystą i reżyserem filmu „Nosorożec”, ale teraz jestem zwykłym żołnierzem w ukraińskiej armii, który broni swojego kraju. Nie wiem, czy kiedyś jeszcze będę na festiwalu w Łagowie, ale mam nadzieję, że zwyciężymy, że przeżyję i oczywiście będę jeszcze kręcił filmy, z którym przyjadę na wasz festiwal – mówił do widzów zgromadzonych w amfiteatrze na ceremonii wręczenia nagród, a w tle jego wypowiedzi było słychać wystrzały.
Dwoje białoruskich reżyserów Volha Dashuk i Victor Asliuk przyjechało do Łagowa z pokazem specjalnym. To było ważne wydarzenie festiwalu, bo od lat filmy z Białorusi się nie pojawiały. Dashuk i Asliuk pokazali w Łagowie na specjalnych pokazach trzy dokumentalne filmy: „Koła”, „Drewniany naród”, „Amator kina”.
– Jest nam coraz trudniej tworzyć, życie filmowców na Białorusi zamarło, nie da się pracować. Gdy pojawmy się z kamerami na wsi, by choćby sfilmować krowy jesteśmy traktowani jak terroryści. Kary grożą nam i tym , którzy udostępniają nam obiekty do filmowania. Istnieje tylko oficjalna propaganda, nie można powiedzieć nic od siebie, by nie narazić się na zarzut antypaństwowej działalności. Za granicą z kolei czujemy się jak oskarżeni o współpracę z reżimem Łukaszenki i agenturą Rosji Putina. Czasem czujemy się obco, jakbyśmy byli nikim na ziemi niczyjej – opowiada Volha Dashuk. Nagroda im. Andrzeja Milczarkiewicza była dla białoruskich twórców niezwykłą niespodzianką, dającą wsparcie i nadzieję.
Lubuskie Lato Filmowe to najstarszy polski festiwal filmów fabularnych, odbywający się od 1969 roku w Łagowie, a od roku 1989 jest to międzynarodowa impreza poświęcona prezentacji kinematografii Europy Środkowej i Wschodniej. Impreza próbuje od lat, poprzez charakter dyskusyjny, opisywać zmieniającą się Europę i żyjących tu ludzi. I rozpoczyna właśnie nowe półwiecze.
– W ostatnich trzech latach czas i świat fundują nam karuzelę okoliczności i wydarzeń, jakich nie doświadczyliśmy od dawna. Pandemia, czas wojny w Europie, czas politycznego i gospodarczego niepokoju, troski o jutro. Można odnieść wrażenie, iż wykuwa się nowy kształt świata, w którym żyjemy, a który rządzić się będzie regułami, jakich jeszcze chyba dobrze nie znamy. Wchodzimy zatem w nową erę spotkań z kinematografią Europy Środkowej i Wschodniej na Ziemi Lubuskiej – mówi jeden z organizatorów festiwalu Grzegorz Potęga.
51 edycja Lubuskiego Lata Filmowego zaproponowała fanom kina do obejrzenia przez pierwszy tydzień lata blisko 200 filmów fabularnych i dokumentalnych z Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Niemiec, Ukrainy i Białorusi. Znakiem firmowym Lubuskiego Lata Filmowego są dyskusje po seansach zaproszonymi twórcami. A było ich wielu – a wśród nich popularni aktorzy i reżyserzy: Andrzej Grabowski, Janusz Zaorski, Janusz Majewski, Wojciech Smarzowski. Wojciech Mecwaldowski, Adam Woronowicz, Sonia Bohosiewicz.
Przyznano również tradycyjne Złote Grona dla najlepszych filmów w trzech kategoriach. Złote w kategorii filmów fabularnych otrzymał wspomniany tu Oleg Sencow za „Nosorożca” – wstrząsającą opowieść o zbrodni, karze w ziemi bez woli pokuty – jak wskazano w uzasadnieniu Jury. Nagrodę Srebrnego Grona przyznano Tomaszowi Habowskiemu za „Piosenki o miłości” – jak określono w uzasadnieniu „intymną, wibrującą opowieść o pewnym porozumieniu i pewnym konflikcie, bólu klasowych różnic i radości wspólnej pracy twórczej”. Brązowe Grono za film fabularny „Powrót do tamtych dni” trafiło do Konrada Aksinowicza „za opowiedzenie z czułością i autentycznością osobistej tragedii, która dotyka nadziei i strat w każdym z nas”.
Najlepszym dokumentem uznano „Film Balkonowy” w reżyserii Pawła Łozińskiego „za uniwersalny, ważny i niepozbawiony humoru film, który przypomina, że można i trzeba próbować ze sobą rozmawiać” – jak wskazało Jury. Paweł Łoziński przez dwa i pół roku z 1. piętra kamienicy na warszawskiej Saskiej Kępie nagrywał rozmowy z przechodniami rozmawiając o tym co słychać i jaki jest sens życia. Eksperyment reżysera pokazał, jak bardzo rozmowa jest ważna i że każdy człowiek jest potencjalnym bohaterem na film.
W kategorii krótkich filmów fabularnych wygrał Węgier Olivér Rudolf z obrazem „Fonica M-120”, za – jak napisano w uzasadnieniu – „niejednoznaczną historię o inicjacji młodego bohatera, pozostawiającą nadzieję w świecie, w którym trudno znaleźć pozytywne wartości.”
Werdykt Jury Konkursu Głównego 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022
Jury Konkursu Głównego 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022, konkursu filmów fabularnych – w składzie: Borys Lankosz – przewodniczący, Ryszard Brylski, Klara Cykorz, Anna Osmólska-Mętrak i Iwona Siekierzyńska po obejrzeniu 15 filmów fabularnych postanowiło przyznać następujące nagrody:
Nagrodę Organizatorów im. Juliusza Burskiego
dla filmu Błędy / Emma in Love Jana Prušinovský’ego
za poruszającą opowieść o potrzebie miłości i kruchości uczuć w szorstkim, zmierzającym ku ich atrofii współczesnym świecie.
Nagrodę Brązowego Grona
dla filmu Powrót do tamtych dni / Back to Those Days Konrada Aksinowicza
za opowiedzenie z czułością i autentycznością osobistej tragedii, która dotyka nadziei i strat w każdym z nas.
Nagrodę Srebrnego Grona
dla filmu Piosenki o miłości / Songs About Love Tomasza Habowskiego
za intymną, wibrującą opowieść o pewnym porozumieniu i pewnym konflikcie, bólu klasowych różnic i radości wspólnej pracy twórczej.
Nagrodę Złotego Grona
dla filmu Nosorożec / Rhino Olega Sentsova
za wstrząsającą opowieść o zbrodni, karze w ziemi bez woli pokuty.
Werdykt Jury Konkursu Filmów Dokumentalnych 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022
Jury Konkursu Filmów Dokumentalnych 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022 w składzie: Jerzy Armata, Pavel Chalupa, Tomasz Gąssowski, po obejrzeniu 20 filmów dokumentalnych postanowiło przyznać następujące nagrody:
Nagrodę Brązowe Grono
dla filmu Oddział intensywnej opieki nad życiem / Intensive Life Unit Adéli Komrzý
za wnikliwe podjęcie rzadko podejmowanego tematu, jak mądrze i godnie zachować się w obliczu spraw ostatecznych.
Nagrodę Srebrne Grono
dla filmu Kolory Tobiego / Colors of Tobi Alexy Bakony
za wzruszającą opowieść o tolerancji, akceptacji i bezwarunkowej miłości.
Nagrodę Złote Grono
dla filmu Film balkonowy / The Balcony Movie Pawła Łozińskiego
za uniwersalny, ważny i niepozbawiony humoru film, który przypomina, że można i trzeba próbować ze sobą rozmawiać.
Werdykt Jury Konkursu Krótkich Filmów Fabularnych 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022
Jury Konkursu Krótkich Filmów Fabularnych 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022 w składzie: Jakub Armata, Andrzej Goleniewski i Mirosław Dembiński po obejrzeniu 15 krótkich filmów fabularnych postanowiło przyznać następujące nagrody:
Wyróżnienie dla filmu The Hero Mileny Dutkowskiej
za umiejętność opowiedzenia w prostej formie o znaczeniu przekazywania uniwersalnych wartości i ich roli w życiu dziecka.
Nagrodę Brązowego Grona
dla filmu Szereg syczący / The Clench Marcina Kluczykowskiego
za umiejętność rozwinięcia pozornie banalnej sytuacji w obraz bogatej w subtelności i wielowymiarowej relacji międzyludzkiej.
Nagrodę Srebrnego Grona
dla filmu Gęś / Goose Marii Wider
za dojrzały portret relacji w rodzinie, z ich wielowątkowością, dynamizmem i ciepłem, ze szczególnym uwzględnieniem wyrazistej kreacji Mai Wolskiej.
Nagrodę Złotego Grona
dla filmu Fonica M-120 Olivéra Rudolfa
za niejednoznaczną historię o inicjacji młodego bohatera, pozostawiającą nadzieję w świecie, w którym trudno znaleźć pozytywne wartości. Zaletą filmu jest również niebanalna forma zarówno od strony dramaturgicznej, jak i wizualnej.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/07/IMG_7036-900x600.jpg90060054. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/07/IMG_7036-900x600.jpg
Oleg Sentsov / Оле́г Сенцо́в jest laureatem Złotego Grona 51. Lubuskiego Lata Filmowego w konkursie filmów fabularnych, konkursie głównym łagowskiego festiwalu.
Otrzymaliśmy od niego niezwykłe, przejmujące podziękowanie za główną nagrodę Lubuskiego Lata Filmowego.
Oleg Sentsov, przed laty był gościem Lubuskiego Lata Filmowego ze swoim filmem „Gracz”. O Olegu wspominaliśmy przez kilka kolejnych lat, apelując podczas festiwalu o jego uwolnienie z rosyjskiego łagru. Gdy w końcu stało się to faktem, w naszej radości, nigdy nie zakładaliśmy, że przyjdzie nam oglądać Olega w jeszcze innych – wojennych, frontowych – okolicznościach.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/07/LLF-2022-KFF-940x529.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/07/LLF-2022-KFF-940x529.png
Werdykt Jury Konkursu Głównego 51. LubuskiegoLata Filmowego – Łagów 2022
wydany na posiedzeniu w dniu 30 czerwca 2022 roku,
Jury Konkursu Głównego 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022
w składzie: Borys Lankosz – przewodniczący, Ryszard Brylski, Klara Cykorz, Anna Osmólska-Mętrak i Iwona Siekierzyńska po obejrzeniu 15 filmów fabularnych postanowiło przyznać następujące nagrody:
Nagrodę Organizatorów im. Juliusza Burskiego
dla filmu Błędy / Emma in Love Jana Prušinovský’ego
za poruszającą opowieść o potrzebie miłości i kruchości uczuć w szorstkim, zmierzającym ku ich atrofii współczesnym świecie.
Nagrodę Brązowego Grona
dla filmu Powrót do tamtych dni / Back to Those Days Konrada Aksinowicza
za opowiedzenie z czułością i autentycznością osobistej tragedii, która dotyka nadziei i strat w każdym z nas.
Nagrodę Srebrnego Grona
dla filmu Piosenki o miłości / Songs About Love Tomasza Habowskiego
za intymną, wibrującą opowieść o pewnym porozumieniu i pewnym konflikcie, bólu klasowych różnic i radości wspólnej pracy twórczej.
Nagrodę Złotego Grona
dla filmu Nosorożec / Rhino Olega Sentsova
za wstrząsającą opowieść o zbrodni, karze w ziemi bez woli pokuty.
Jury Konkursu Krótkich Filmów Fabularnych 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022 w składzie: Jakub Armata, AndrzejGoleniewskii MirosławDembińskipo obejrzeniu 15 krótkich filmów fabularnych postanowiło przyznać następujące nagrody:
Wyróżnienie dla filmu The Hero Mileny Dutkowskiej
za umiejętność opowiedzenia w prostej formie o znaczeniu przekazywania uniwersalnych wartości i ich roli w życiu dziecka.
Nagrodę Brązowego Grona
dla filmu Szereg syczący / The Clench Marcina Kluczykowskiego
za umiejętność rozwinięcia pozornie banalnej sytuacji w obraz bogatej w subtelności i wielowymiarowej relacji międzyludzkiej.
Nagrodę Srebrnego Grona
dla filmu Gęś / Goose Marii Wider
za dojrzały portret relacji w rodzinie, z ich wielowątkowością, dynamizmem i ciepłem, ze szczególnym uwzględnieniem wyrazistej kreacji Mai Wolskiej.
Nagrodę Złotego Grona
dla filmu Fonica M-120 Olivéra Rudolfa
za niejednoznaczną historię o inicjacji młodego bohatera, pozostawiającą nadzieję w świecie, w którym trudno znaleźć pozytywne wartości. Zaletą filmu jest również niebanalna forma zarówno od strony dramaturgicznej, jak i wizualnej.
Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa zasady oraz warunki, na jakich odbywa się konkurs prowadzony pod nazwą „Jaki film dodaje Ci energii?”, zwany dalej „Konkursem”.
Organizatorem Konkursu jest KLUB KULTURY FILMOWEJ (KRS: 0000036872, NIP: 9730071371, REGON: 970057664), z siedzibą w Zielonej Górze przy ulicy Kazimierza Wielkiego 21, kod pocztowy 65-047, nazywany w dalszej części Regulaminu „Organizatorem”.
Konkurs będzie prowadzony na osi czasu profilu festiwalu Lubuskie Lato Filmowe w portalu społecznościowym Facebook.
Uczestnicy o Konkursie dowiadują się z opublikowanej na osi czasu Lubuskie Lato Filmowe grafiki oraz opisu zamieszczonego pod nią.
Organizator oświadcza, że Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany, ani przeprowadzany przez serwis Facebook, ani z nim związany. Facebook nie ponosi żadnej odpowiedzialności za konkurs i jego przebieg.
§ 2 WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
Udział w Konkursie wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie https://www.llf.pl/konkursfacebook2022
W Konkursie mogą brać udział osoby fizyczne pełnoletnie, które posiadają pełną zdolność do czynności prawnych, zamieszkałe na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Uczestnictwo w Konkursie jest dobrowolne.
§ 3 ZASADY PROWADZENIA I ROZSTRZYGNIĘCIA KONKURSU
Uczestnikiem Konkursu zwanym dalej Uczestnikiem jest osoba, która bierze udział w Konkursie„Jaki film dodaje Ci energii?” organizowanym przez festiwal Lubuskie Lato Filmowe w Łagowie.
Zasady Konkursu: a) Należy zamieścić pod postem konkursowym komentarz z odpowiedzią na pytanie (w formie tekstowej lub graficznej): “Jaki film dodaje Ci energii?”. b) Zaakceptować Regulamin znajdujący się na stronie https://www.llf.pl/konkursfacebook2022. Za akceptację Regulaminu uznaje się dokonanie wpisu pod postem Konkursu.
Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z Konkursu osób, które wykorzystywały fałszywe profile użytkownika w portalu społecznościowym Facebook lub postępowały niezgodnie z niniejszym Regulaminem.
Treść zamieszczona w poście konkursowym przez Uczestników nie może zawierać wulgaryzmów, wyrażeń obraźliwych, naruszających dobra osobiste lub prawa autorskie innych osób.
Konkurs rozpoczyna się od momentu ogłoszenia go na osi czasu na fanpage’u Lubuskie Lato Filmowe w portalu społecznościowym Facebook dnia 1 lipca 2022 r. i trwa do 10 lipca do godziny 23:59.
Organizator Konkursu ogłosi wyniki Konkursu na osi czasu na stronie swojego fanpage’u w portalu społecznościowym Facebook najpóźniej do dnia 20 lipca 2022, do godziny 20:00.
Warunkiem przyznania Nagrody jest zgłoszenie się Zwycięzcy w wiadomości prywatnej na portalu społecznościowym Facebook w ciągu 72 godzin od dnia ogłoszenia wyników i ustalenie do dnia 25 lipca 2022 r. do godziny 15:00 wszystkich niezbędnych szczegółów dotyczących odbioru nagrody.
W przypadku nieotrzymania od Zwycięzcy Konkursu wiadomości prywatnej w serwisie Facebooka w terminie, o którym mowa w ust. 7 powyżej, Komisja może zadecydować o przyznaniu Nagrody innemu Uczestnikowi
§ 4 NAGRODY I WYBÓR ZWYCIĘZCÓW
Nagrodą w konkursie jest zestaw gadżetów Lubuskiego Lata Filmowego. Zwycięzca otrzymuje tylko jeden komplet gadżetów.
Nagrodę zdobywa osoba, której odpowiedź na pytanie konkursowe, wstawiona w komentarzu pod postem konkursowym, zostanie uznana przez komisję konkursową za najbardziej kreatywną – w sposób i w terminie określonym w § 3. Organizator zastrzega, że Zwycięzca konkursu może być tylko jeden.
Uczestnik konkursu może podać tylko jedną odpowiedź na pytanie konkursowe. W przypadku, gdy Uczestnik poda więcej niż jedną odpowiedź pod uwagę brana będzie pierwsza udzielona odpowiedź.
Nagrodę można odebrać wyłącznie osobiście w siedzibie Organizatora Konkursu, która znajduje się przy ul. Kazimierza Wielkiego 21 w Zielonej Górze lub wskazać adres do wysyłki na wskazany adres – po wcześniejszym ustaleniu terminu przybycia w wiadomościach prywatnych Messenger pomiędzy Zwycięzcą a Organizatorem. Organizator zastrzega, iż brak jest możliwości odbioru Nagrody przez osobę inną aniżeli Zwycięzca.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność przekazania Nagrody Zwycięzcy Konkursu z przyczyn od niego niezależnych.
Podanie przez Uczestnika Konkursu nieprawdziwych lub niekompletnych danych będzie stanowić przyczynę odmowy wydania Uczestnikowi Nagrody. W takim wypadku Komisja może zadecydować o przyznaniu nagrody innemu Uczestnikowi. W przypadkach, o których mowa w ust. 7 i 8 w § 3 Organizator zastrzega sobie prawo do nie przyznania danej Nagrody.
Nagroda nie podlega wymianie na ekwiwalent pieniężny.
Zwycięzca Konkursu zobowiązany jest do poprawnego wypełnienia i odesłania wszystkich dokumentów przesłanych mu przez Organizatora związanych z udziałem w Konkursie, dokonania czynności niezbędnych do odbioru Nagrody zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Regulaminem, pod rygorem utraty prawa do Nagrody.
§ 5 POLITYKA PRYWATNOŚCI
Administratorem danych osobowych jest KLUB KULTURY FILMOWEJ (KRS: 0000036872, NIP: 9730071371, REGON: 970057664), z siedzibą w Zielonej Górze przy ulicy Kazimierza Wielkiego 21, kod pocztowy 65-047, nazywany w dalszej części Regulaminu „Organizatorem”. Wszelkie kwestie związane z danymi osobowymi można kierować na adres e-mail llf@llf.pl
Dane osobowe Uczestnika przetwarzane będą w celu wyłonienia Zwycięzców Konkursu, opublikowania wyników na osi czasu Lubuskie Lato Filmowe w portalu społecznościowym Facebook, skontaktowania się celem ustalenia szczegółów odbioru Nagrody oraz przekazania jej Zwycięzcy.
Odbiorcą danych osobowych Uczestnika będą pracownicy Administratora Danych w zakresie swoich obowiązków służbowych na podstawie upoważnienia.
Zgromadzone dane osobowe organizator przetrzymuje bezterminowo w celach marketingowych.
Uczestnik ma prawo do wglądu, poprawiania, zaprzestania przetwarzania i żądania usunięcia danych osobowych.
Przystępując do Konkursu Uczestnik wyraża zgodę na publikację swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do zaprezentowania wyników Konkursu.
Przystępując do Konkursu Uczestnik wyraża zgodę na nieodpłatne wykonanie w Biurze Organizatora fotografii Uczestnika w przypadku wytypowania go jako Zwycięzcy Konkursu, przedstawiającej Uczestnika trzymającego Nagrodę, także wraz z osobą wręczającą Nagrodę reprezentującą Organizatora.
Przystępując do Konkursu Uczestnik w przypadku wytypowania go jako Zwycięzcy Konkursu wyraża zgodę na nieodpłatne rozpowszechnianie przez Organizatora jego wizerunku poprzez zamieszczenie fotografii, o której mowa w ust. 8 powyżej na fanpage Organizatora w serwisie facebook.com.
§ 6 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulamin Konkursu jest dostępny na Stronie konkursowej przez cały okres trwania Konkursu.
Konkurs nie jest grą hazardową w rozumieniu Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. 2009, Nr 201, poz. 1540 ze zm.) i nie podlega rygorom określonym w ww ustawie. Organizator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 kodeksu cywilnego.
Uczestnik ma prawo zgłaszać reklamacje dotyczące sposobu przeprowadzenia Konkursu na adres e – mail: llf@llf.pl w terminie 3 dni od dnia ogłoszenia rozstrzygnięcia Konkursu.
Pisemna reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail Uczestnika oraz dokładny opis i uzasadnienie reklamacji.
Reklamacje będą rozpatrywane przez Komisję, w ciągu 30 dni od daty ich otrzymania przez Organizatora.
W przedmiocie reklamacji ostateczna i wiążąca jest decyzja Komisji.
O rozstrzygnięciu złożonej reklamacji Uczestnik zostanie powiadomiony drogą elektroniczną na adres e-mail podany w reklamacji.
Organizator zastrzega sobie prawo wcześniejszego zakończenia Konkursu.
Organizator nie ponosi odpowiedzialność i za problemy z dostępem Uczestnika do Internetu lub brak możliwości dokonania zgłoszenia przez Uczestnika w terminie, zgodnie z postanowieniami powyżej. Przedłużenie z tego powodu możliwości przystąpienia do Konkursu przez Uczestników jest wykluczone.
Organizator przestrzega przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/goście-LLF-2022-940x494.png94049454. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/goście-LLF-2022-940x494.png
Na 51. Lubuskim Lecie Filmowym szykuje się cała masa inspirujących dyskusji z twórcami i wyjątkowymi gośćmi. Kogo spotkacie w Łagowie w 2022 roku?
Andrzej Grabowski (Piosenki o miłości)
Tomasz Habowski (Piosenki o miłości)
Paweł Łoziński (Film balkonowy)
Ryszard Brylski (Śmierć Zygielbojma)
Wojciech Mecwaldowski (Śmierć Zygielbojma)
Sonia Bohosiewicz (Jazz Outsider, Inni ludzie)
Janusz Majewski (Jazz Outsider)
Aleksandra Terpińska (Inni ludzie)
Łukasz Ronduda (Wszystkie nasze strachy)
Jowita Budnik (Wszystkie nasze strachy)
Natalia Grzegorzek (Moje wspaniałe życie)
Łukasz Grzegorzek (Moje wspaniałe życie)
Adam Woronowicz (Moje wspaniałe życie)
Sebastian Stankiewicz (Powrót do tamtych dni)
Konrad Aksinowicz (Powrót do tamtych dni)
Dorota Lamparska (Przejście. Wykluczona)
Janusz Zaorski (Ucieczka na srebrny glob)
Grzegorz Głuszak (Nie przyznam się, bo to nie ja zabiłem)
Victor Asliuk
Volha Dashuk
Jan Prušinovský (Chyby)
Eva Tomanová (Syn nepřítele státu)
Jan Bodnár (Ako som sa stala partizánkou)
Tomáš Hodan (Poslední závod)
Ondřej Beránek (Poslední závod)
Adéla Komrzý (Jednotka intenzivního života)
To oczywiście nie wszyscy goście, którzy zaszczycą nas swoją obecnością. Mamy dla Was również kilka niespodzianek i pokazów specjalnych, których wisienką na torcie będą oczywiście rozmowy z twórcami.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/jury-konkurs-fabul-940x529.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/jury-konkurs-fabul-940x529.png
Jury Konkursu Filmów Fabularnych – 51. Lubuskiego Lata Filmowego – Łagów 2022
Borys Lankosz
Reżyser znakomicie przyjętego Rewersu (2009), nagrodzonego w Gdyni Złotymi Lwami i ośmioma Orłami, nagrodami Polskiej Akademii Filmowej, w 2015 roku napisał, wyprodukował i wyreżyserował Ziarno prawdy, będące ekranizacją powieści Zygmunta Miłoszewskiego. Lankosz, uznany dokumentalista, autor m.in. Rozwoju (2001) i Radegastu (2008), w 2016 roku, w koprodukcji z telewizją Arte, zrealizował Autora Solaris, filmową biografię Stanisława Lema. W 2018 roku miał premierę eksperymentalny film Kobro/Strzemiński. Opowieść fantastyczna, a rok później jego adaptacja powieści Joanny Bator, Ciemno, prawie noc. Lankosz kręci też (i pisze) seriale, m.in. Erynie według kryminalnych powieści Marka Krajewskiego (TVP), Pod powierzchnią (TVN) i Sąsiedzi (Polsat). Członek Europejskiej Akademii Filmowej i zarządu Gildii Reżyserów Polskich.
Anna Osmólska-Mętrak
Italianistka, literaturoznawczyni, tłumaczka literatury włoskiej, wykładowczyni w Katedrze Italianistyki UW. Poza włoską literaturą okresu powojennego, zajmuje się również historią kina włoskiego oraz historią kultury i obyczaju regionów Półwyspu Apenińskiego. Autorka rozprawy doktorskiej oraz książki dotyczącej twórczości Antonia Tabucchiego: Kufer pełen rekwizytów. O roli przedmiotów i stałych motywów w twórczości Antonia Tabucchiego, artykułów w pracach zbiorowych, a także tekstów o tematyce filmowej publikowanych m.in. na łamach miesięcznika „Kino”. Jako tłumaczka, jest autorką przekładów takich pisarzy jak, m.in., Moravia, Magris, Eco, Pasolini, Fallaci, Terzani.
Organizatorka i przewodnicząca jury Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka, uhonorowanego w 2013 roku nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii Krajowe Wydarzenie Filmowe. Jurorka na polskich i zagranicznych festiwalach filmowych (Płowdiw, Lecce, Wrocław, Turyn). Stale współpracuje z dorocznym przeglądem kina włoskiego Cinema Italia Oggi. Członkini Stowarzyszenia Tłumaczy Literatury, Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Fipresci oraz ZAiKS.
Klara Cykorz (Kukowska)
Krytyczka filmowa, kulturoznawczyni. Absolwentka Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (z magisterium o literaturze dla dzieci i młodzieży). Współpracuje m.in. z „Dwutygodnikiem” (gdzie prowadziła cykl felietonów „Gadanie” poświęcony serialom telewizyjnym), „Krytyką polityczną”, internetowym „Czasem kultury” i magazynem „Ekrany”. Publikowała też w antologiach: „Sto metrów asfaltu. Warszawa Marka Hłaski” (Lampa i Iskra Boża, Warszawa 2016), „Ułamek błękitu i chmur. Warszawa Tadeusza Konwickiego” (2017) oraz tomach poświęconych twórczości Davida Cronenberga (Fundacja Tumult, Toruń 2016) i Davida Lyncha (2017).
Laureatka Nagrody im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2018). Wychowała się pod Chełmnem nad Wisłą, mieszka w Warszawie.
Iwona Siekierzyńska
Polska reżyserka filmowa i scenarzystka. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Gdańskim i reżyserię na PWSFTviT w Łodzi. W 1996 roku otrzymała nominację do studenckiego Oscara za krótkometrażowy film Pańcia. W 2000 roku otrzymała stypendium Cinéfondation. Za powstały w cyklu Pokolenie 2000 film „Moje pieczone kurczaki” (2002) otrzymała nagrodę za reżyserię w Koszalinie. Z sukcesem wyreżyserowała sztukę „Kobro” w Teatrze Nowym w Łodzi. Za własny scenariusz poświęcony słynnej malarce Katarzynie Kobro otrzymała Główną Nagrodę HBO w konkursie „Script Pro”. W 2019/ 2020 roku zrealizowała fabularny film „Amatorzy” z udziałem aktorów i muzyków niepełnosprawnych intelektualnie: Teatru Biura Rzeczy Osobistych, Ubogi Relacji, Przebudzeni i zespołu muzycznego Remont Pomp. Amatorzy , których premiera odbyła się Gdyni podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w 2020 roku otrzymali wiele nagród.
Ryszard Brylski
Reżyser filmowy i scenarzysta. Absolwent Wydziału Grafiki ASP i Wydziału Reżyserii PWSFTViT w Łodzi. Twórca filmów fabularnych i telewizyjnych. Laureat wielu nagród na festiwalach krajowych i zagranicznych. W 2004 r. nominowany do „Paszportu Polityki” w dziedzinie twórczości filmowej. W 2006 r. uhonorowany przez Prezydenta RP listem gratulacyjnym za „wkład w promocję kultury polskiej za granicą”. Członek Polskiej Akademii Filmowej. W latach 2006-2011 ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Członek założyciel Gildii Reżyserów Polskich. Od 2004 r. związany z łódzką szkolą filmową jako pedagog.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/laur-kwalifikacja-konkurs-fabularny-940x529.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/laur-kwalifikacja-konkurs-fabularny-940x529.png
To tu wykuwają się wielkie formy. Oczywiście później. Pilnie śledzimy to, co pojawia się w formie krótkich fabuł mając nadzieję, że Złote Grona Lubuskiego Lata Filmowego pozwalają twórcom osiągnąć kolejny, ważny stopień w reżyserskiej karierze. Tu, w zwięzłej formie, rodzi się przyszłość wielkiego ekranu. Polecamy Waszej uwadze konkursowe krótkie filmy fabularne.
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/laur-kwalifikacja-konkurs-dokument-940x529.png94052954. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2022/06/laur-kwalifikacja-konkurs-dokument-940x529.png
Ten konkurs jest dla nas i wielu miłośników festiwalu jednym z najważniejszych wydarzeń Lubuskiego Lata Filmowego. Z uwagą śledzimy pojawiające się w nim filmy i trzymając kciuki za wszystkich twórców dokumentów, zastanawiamy się, który z dokumentów znajdzie uznanie jury i widzów. Bo po tych filmach zdarzają się najgorętsze i najdłuższe festiwalowe dyskusje. Oto tegoroczne kwalifikacje:
Film balkonowy / The Balcony Movie, reż. Paweł Łoziński
Jak zostałam partyzantką / How I Became a Partisan / Ako som sa stala partizánkou, reż. Vera Lacková
Jazz Outsider, reż. Janusz Majewski
Jeden za wszystkich / One for All / Egy mindenkiért, reż. András Pires Muhi
Karel Kovanda: Walka o sumienie ONZ / Karel Kovanda: The Struggle for the Conscience of the UN / Karel Kovanda: Zápas o svědomí OSN, reż. Jan Strejcovský
Każda minuta życia / Every single minute / Každá minuta života, reż. Erika Hníková
https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2021/08/jzaorski.jpg50050054. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.202554. Lubuskie Lato Filmowe / Lubuskie Film Summer / 29.06-6.07.2025https://www.llf.pl/wp-content/uploads/2021/08/jzaorski.jpg
Jadwiga Jankowska-Cieślak
urodzona w 1951 roku, aktorka filmowa i teatralna. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Tadeusza Zelwerowicza w Warszawie. Laureatka Złotej Palmy w Cannes.
W wywiadzie dla Wysokich Obcasów tłumaczyła: – Zostałam aktorką z nieśmiałości. Aktorstwo daje możliwość porozumiewania się z ludźmi. Szmata idzie w górę, serce mi wali, trzeba wyjść na scenę. Widz uruchamia we mnie nowe możliwości.
Łagów szybko ją zauważył – kiedy jeszcze jako studentka zagrała główną rolę Magdy w Trzeba zabić tę miłość (1972) Janusza Morgensterna, rola przyniosła jej nagrodę im. Zbigniewa Cybulskiego, ale też nagrodę na Lubuskim Lecie Filmowym. Rok później zadebiutowała (i została zauważona przez krytyków) na deskach warszawskiego Teatru Dramatycznego, z którym była związana przez dekadę, grając w spektaklach m.in. Kazimierza Dejmka czy Jerzego Jarockiego. Do Dramatycznego kilkakrotnie później wracała – ostatnio pracowała tam w latach 1998-2004, występując w spektaklach Krzysztofa Warlikowskiego i Krystiana Lupy.
Za role filmowe dwukrotnie odbierała Złote Lwy w Gdyni, za Sam na sam (1977) w reżyserii Andrzeja Kostenki i Wezwanie (1997) Mirosława Dembińskiego, otrzymała też Złotego Orła za rolę w Rysie (2009) Michała Rosy, ale najwyżej ocenionym filmem z jej udziałem było węgierskie Inne spojrzenie (1982) w reżyserii Károly Makka – w tej opowieści o lesbijskiej miłości na tle porewolucyjnej rzeczywistości Węgier zagrała bezkompromisową dziennikarkę Évy Szalanczky i otrzymała za tę kreację w 1982 roku Złotą Palmę w Cannes, jako pierwsza polska aktorka w historii festiwalu. Ten laur przypadł jednak na czas stanu wojennego – Jankowska-Cieślak wizę otrzymała tylko na czas festiwalu, na gali pojawiła się w pożyczonej sukience, a prosto z niej, autobusem, pojechała na lotnisko. Ponoć efektem tego wyróżnienia były propozycje od zagranicznych producentów, które utknęły w urzędowych szufladach. Ona sama wielokrotnie podkreślała, że tych straconych splendorów nie żałuje.
W kinie pojawiła się w (Nie)znajomych w reżyserii Tadeusza Śliwy, polskiej wersji kinowego hitu Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie, a wkrótce także w Sylwestrze w reżyserii Macieja Ślesickiego, jednej z nowel wchodzących w skład filmu kRAJ. Często występuje w studenckich filmach – za rolę w Porachunkach w reżyserii Zuzanny Grajcewicz została wyróżniona podczas ubiegłorocznego Lubuskiego Lata Filmowego.
Janusz Zaorski
urodzony w 1947 roku, reżyser, scenarzysta, aktor, twórca takich filmów jak m.in. Awans (1974), Matka Królów (1982), Baryton (1984), Jezioro Bodeńskie (1985), Piłkarski Poker (1988), Szczęśliwego Nowego Jorku(1997), nagroda za reżyserię na FPFF w Gdyni; Syberiada polska (2013), nagroda na festiwalu w Seattle.
Pamiętam dobrze, co na studiach mówił nam Stanisław Wohl: reżyser musi posiadać trzy rzeczy: jaja, serce i łeb – mówił w książkowym wywiadzie, jakiego udzielił Stanisławowi Zawiślińskiemu. – Zgadzam się z tym, choć zmieniłbym kolejność. Jaja to energia, mobilność, siła. Łeb – ważny, bo nie byłoby źle, żeby na końcu trochę inteligencji się znalazło. Jednak na pierwszym miejscu stawiam serce – czyli wrażliwość. Ona jest najważniejsza.
Absolwent łódzkiej Filmówki debiutował bardzo młodo jak na PRL-owskie standardy – pierwszy film, telewizyjny Na dobranoc (1970), zrealizował jako 23-latek, kinową fabułę Uciec jak najbliżej wyreżyserował zaledwie rok później. Jest laureatem znaczących nagród na festiwalach w Polsce i za granicą – do najważniejszych należą Złoty Lampart przyznany na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno za Jezioro Bodeńskie oraz Srebrny Niedźwiedź w Berlinie za Matkę Królów.
Mimo tych sukcesów, szybko doszedł do wniosku, że – co podkreślał często w wywiadach – nie można robić filmów dla kręgu znajomych i dla nagród na najbardziej prestiżowych festiwalach. Że trzeba brać pod uwagę potrzeby i oczekiwania masowego widza. Stąd w jego dorobku wiele pozycji o lżejszym kalibrze, w tym Piłkarski poker, który stał się frekwencyjnym hitel. Brat znanego satyryka Andrzeja Zaorskiego, jest autorem i współautorem telewizyjnych programów satyrycznych Zezem i Polskie zoo, a obok ambitnych produkcji, opartych na twórczości Stanisława Grochowiaka (m.in. Partita na instrument drewniany), Kazimierza Brandysa (Matka Królów) czy Stanisława Dygata (Jezioro Bodeńskie), ma na koncie także seriale – od Panien i wdów na podstawie prozy Marii Nurowskiej po Złotopolskich.
W latach 1987–1989 zasiadał w Komitecie Kinematografii, od 1991 do 1993 był prezesem Komitetu do Spraw Radia i Telewizji, a od 1994 przez rok przewodniczył Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej, Polskiej Akademii Filmowej i Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz członkiem zarządu Gildii Reżyserów Polskich.
Diana Dąbrowska
Filmoznawczyni związana z Łodzią Filmową, animatorka kultury, w latach 2014-2019 wykładowczyni Uniwersytetu Łódzkiego (italianistyka, filmoznawstwo), organizatorka przeglądów i festiwali filmowych (Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu, Forum Kina Europejskiego Cinergia w Łodzi, Octopus Film Festival w Gdańsku, Łódzkie Wytwórnia Kultury: Tradycja, Edukacja, Kreacja). Ma na koncie wiele publikacji (m.in. Filmweb, Kultura Liberalna, KINO, Krytyka Polityczna, Czas Kultury, Aktivist, Anywhere, Ekrany, Stopklatka, Studia Filmoznawcze oraz wydawnictwa zbiorowe. Współredaktorka publikacji naukowej (z dr Anną Miller-Klejsą) „Kino włoskie po 1980 roku” (Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, 2018).
Częsta gościni takich programów jak „Kino mówi” w Ale Kino Plus, „OFF-Czarek” w Tok Fm i „Spoilermaster – podcast do słuchania po filmie” Michała Oleszczyka. Laureatka Nagrody „Kino Mówi” 5. edycji Festiwalu Kamera Akcja w Łodzi (2014) i Nagrody Literackiej im. Leopolda Staffa (2018) za promocję kultury włoskiej ze szczególnym uwzględnieniem kina. Nominowana do Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii Krytyka filmowa (2019). Zdobywczyni II miejsca w Konkursie o nagrodę im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2020) i Nagrody Publiczności w Ogólnopolskim Konkursie Prelegentów Filmowych organizowanym przez Polską Federację Dyskusyjnych Klubów Filmowych (2020).
Od 2019 dyrektor artystyczna festiwalu filmowego w Sokołowsku „Hommage a Kieślowski”.
Łukasz Ronduda
Reżyser, scenarzysta, kurator i pisarz tworzący równolegle w obszarze kina i sztuki współczesnej.Reżyser i scenarzysta filmu Performer (2015, wspólnie z M. Sobieszczańskim), inspirowanego życiem Oskara Dawickiego. Film ten podczas Berlinale 2015 zdobył nagrodę Think: Film Award. Reżyser filmu „Serce miłości” (2017) o związku artystów Wojciecha Bąkowskiego i Zuzanny Bartoszek. Film ten również miał swoją premierę na Berlinale.
Reżyser i scenarzysta filmu „Wszystkie nasze strachy” (2021, wspólnie z Ł. Guttem) inspirowanego życiem i sztuką Daniela Rycharskiego. Film będzie miał premierę w ramach konkursu głównego Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2021). Kurator Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Absolwent programu reżyserskiego i scenariuszowego w Szkole Wajdy.
Autor książek „Strategie subwersywne w sztukach medialnych”, „Sztuka polska lat 70. Awangarda”, „Polska Nowa Fala. Historia zjawiska, którego nie było”„Kino-Sztuka” „Historia Filmu Awangardowego, „Oświecenie czyli tu i teraz”. Razem z Łukaszem Gorczycą napisał powieść „W połowie puste”.
JarosławGrzechowiak
(ur. 1990) – filmoznawca i historyk filmu polskiego. W latach 2015-2017 pracował w telewizji TVN jako Młodszy Specjalista ds. Zakupów Programowych. Doktorant filmoznawstwa Instytutu Kultury Współczesnej Uniwersytetu Łódzkiego, filmograf Filmoteki Narodowej- Instytutu Audiowizualnego. Współautor publikacji filmowych (m.in. Kultura filmowa współczesnej Łodzi, Polsko-czeskie i polsko-słowackie kontakty filmowe), autor artykułów publikowanych m.in. w „Kinie” i „Kwartalniku Filmowym”.
Członek zespołu naukowego opracowującego temat rozpowszechniania filmów zagranicznych w Polsce w latach 1945-1989. Organizator przeglądów i wydarzeń filmowych. Współpracował m.in. z Zachętą-Narodową Galerią Sztuki, Muzeum Kinematografii w Łodzi czy łódzkim kinem Charlie. Obecnie zaangażowany w projekt Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, dotyczących badań nad wykorzystaniem technologii VR.
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in the form of cookies. Here you can change your Privacy preferences. It is worth noting that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we are able to offer.
Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable Google Maps.
Click to enable/disable video embeds.
Nasza strona używa cookies. Określ swoje preferencje prywatności i wyraż (lub nie) zgodę na użycie cookies.
Our website uses cookies, mainly from 3rd party services. Define your Privacy Preferences and/or agree to our use of cookies.